Vi bemærkede i går, søndag den 11. august, at flere af vores kunder var blevet udsat for nye phishing-mails. Vi vil gerne gøre det klart, at de ikke er sendt fra os i Oderland. Hvis du har modtaget den, kan du slette mailen med det samme. Lad være med at svare eller klikke på links i denne type e-mail.
Hvis du er i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os via e-mail, telefon eller chat for at få bekræftet, om den e-mail, du har modtaget, rent faktisk er fra os.
Eksempler på nye phishing e-mails
Her er nogle klare eksempler på formuleringer og de seneste overskrifter, du skal kigge efter i e-mails, for at hjælpe dig med at identificere deres forsøg. Hvis du finder en sådan e-mail, kan du slette den. Bemærk dog, at dette kun er et eksempel. De metoder, der bruges til at skaffe oplysninger, ændrer sig hele tiden:
- E-mail med overskriften “Brådskande åtgärder krävs: Åtgärder krävs för att förhindra att kontot stängs av“
- Afsender “Oderland-Support” med e-mailadressen po@zueri-reptilien.ch
Phishing bliver mere og mere almindeligt
Desværre oplever vi jævnligt forsøg på at narre vores kunder ved at sende falske e-mails, der hævder at komme fra os. Såkaldt phishing, forsøg, der ofte øges i sommermånederne.
Det er ærgerligt, at der er nogen, der bruger deres tid på at forsøge at narre vores kunder og andre på denne måde. Desværre er det meget almindeligt, og det sker i mange forskellige former.
Den bedste måde at gøre det på er at være på vagt og kritisk gennemgå forsendelser. I vores supportsektion kan du finde en guide til at lære mere om phishing. Det er ikke ualmindeligt, at svindlere hævder, at det haster, og kræver hurtig handling fra dig. Derudover er det en god idé at læse e-mailen omhyggeligt og kigge efter stavefejl og mærkelige formuleringer.
Endelig beder vi dig af sikkerhedsmæssige årsager om aldrig at klikke på et link for at opdatere dine data hos os.