Årskronik 2023

God Jul

Når året nærmer sig sin afslutning og julen står for døren, reflekterer vi i Oderland over det forgangne år.

Vi ønsker at udtrykke vores taknemmelighed over for alle vores kunder, nye som gamle, for jeres tillid til at håndtere driften af jeres hjemmesider og applikationer. Tak fordi I vælger os!

Driftafdelingen I løbet af 2023 har vi på driftsiden gennemført opgraderinger af vores infrastruktur. Vi har blandt andet udvidet kapaciteten og tilføjet nye fysiske forbindelser mellem vores datacentre, samtidig med at vi planlægger nye switchere med endnu højere kapacitet. Det vil resultere i et mere moderne og redundant netværk, som i sidste ende bidrager til, at hjemmesiderne bliver endnu hurtigere.

Vi har lanceret Oderland Cloud – vores OpenStack-baserede cloudplatform, som lader dig bygge din egen infrastruktur, dit eget sky, på en fleksibel og skalerbar måde.

Vi har forbedret vores Service Level Agreement (SLA)-tilbud for bedre at imødekomme forskellige forretningsbehov. Har du en forretningskritisk virksomhed, kan du med SLA Premium og Enterprise opnå et øget niveau af sikkerhed med eksempelvis lavere responstid, prioriteret support og mulighed for at nå os døgnet rundt, årets alle dage, ved problemer.

Udviklingsafdelingen Vores udviklingsafdeling har arbejdet med et nyt domænesystem for bedre at kunne håndtere domæner og tilbyde flere tjenester omkring disse. Vi er desuden blevet .dk registrar, hvilket letter håndteringen af disse domæner.

Sammen med driftsafdelingen har udviklerne arbejdet med vores nye Oderland Cloud.

I løbet af året har vi også lanceret vores SMS-påmindelser om forfaldne fakturaer, alt sammen i håbet om, at du ikke skal opleve, at din tjeneste lukkes ned, eller at dit domænenavn udløber. Kontroller eller opdater, at vi har det korrekte mobilnummer for dine tjenester hos os.

Et stort projekt for at modernisere og forbedre kundeafdelingen blev påbegyndt i løbet af året. Når dette projekt er afsluttet, vil vi kunne tilbyde nye tjenester og forbedringer af eksisterende på en nemmere måde.

Support & WordPress-afdelingen Supportafdelingen har opretholdt en høj kvalitet i at hjælpe vores kunder med at lykkes med deres projekter og har også arbejdet med en ny chat for at lette for kunderne i 2024.

WordPress-afdelingen har haft travlt med vores nye managed WordPress-tjeneste, som blev lanceret i slutningen af sidste år. Alle vores tidligere managed WordPress-kunder er blevet migreret over, og mange flere er tilkommet siden da.

Bruger du WordPress og ønsker at spare tid ved at lade os tage os af opdateringer og optimering af dit hjemmeside? Læs mere og bestil her.

Marked Vores hjemmeside blev for nylig lanceret på dansk og norsk. Vi håber, det gør det lettere for vores norske og danske kunder. Tag et kig og kom gerne med feedback.

I løbet af året har vi nået at besøge Dcongress by Svensk Handel, som består af flere mødesteder, hvor handlens fremmeste aktører mødes for at inspirere og blive inspireret omkring de seneste trends, der former morgendagens handel, Cloudfest i Tyskland, som er verdens største hosting-event, Nordic domain days i Stockholm, et event for folk inden for domæneindustrien samt WordCamp Europe, det største WordPress-event i Europa, som i år blev holdt i Athen. Vi nåede også en utrolig vellykket kickoff på Varbergs kysthotel.

Oppetid En vigtig præstation for året er oppetidstallet på 99,998%, hvilket er et bevis på Oderlands pålidelighed og effektivitet.

Som vi nu nærmer os julen, er det med en følelse af taknemmelighed og forventning. Tak fordi I er en del af vores rejse. Jeg ser frem til endnu et år med samarbejde, innovation og delte succeser.

Glædelig jul og godt nytår til jer alle!